Oldřich Sova

Oldřich Sova

Oldřich Sova alias OwlCastle aneb Sovička
Oldřich Sova
OwlCastle@seznam.cz
Nacházíte se na stránkách RC modelaření ...

Stránky se průběžně doplňují podle tvorby modelů

Mistel DFS 230 & Bf-109E.JPG

FMA IA 58 Pucará

Měřítko: 1/11,5
Rozpětí: 1260 mm
Délka: 1239 mm
Výška: 466 mm
Hmotnost letová: ..... g
Plocha křídla: 26,34 dm2
Plošné zatížení: ..... g/dm2
Motor: 2 ks .............ot./V
Vrtule: 2 ks .........
Serva: ............
Regulátor: 2ks .......
Vysílač: Hitec Eclipse s Assan X8-2,4GHz + přijímač X8 R6 6Ch 2.4GHz
Baterie: ....mAh
Ach to moje brouzdání a kochání se, to je ale hnací síla!
Tentokrát jsem se dostal až do daleké Argentíny, nemají mnoho letadel, ale i přes to mají jedno poněkud zvláštnější koncepce..
Trup je realizován ve tvaru stíhacího letounu, ocasní plocha je Téčková - spíš používaná u větroňů :-) a hlavní křídlo je opatřeno nad očekávání vrtulemi..
No a teď řekněte sami, není to zajímavé a zvláštně hezké?!
Navíc pokud vím, není mezi modeláři snad ani tak známé a stavěné, což je další výzva nad kocepcí letadla..
Tak tedy proč ne?!
No stejně bych si to udělal po svém, tak jsem se rozhodl, že by nebylo od věci postavit taky něco jiného než stále jen druhou světovou válku, navíc stroj z jiného státu než bývá běžné a co víc, dvoumotorový a zajímavý už tím, že vrtulové motory jsou méně používané ( ve vojenských účelech ).
"Letadlo má mít vrtuli" jinak je to jen "stabilizovaný tryskový motor", jak to nazývá spolumodelář Libor, s čímž plně souhlasím..
Vrtule mají stále své kouzlo..
Ovšem nikdy nebudu říkat nikdy!!
Třeba jednou taky zkusím nějakého toho JETa.. :-D
Pravděpodobně dlouhodobě / roky / odkládaného Me-262..
FMA IA 58

FMA IA 58

- výřez směrovky
FMA IA 58

FMA IA 58

- směrovka
FMA-IA 58

FMA-IA 58

směrovka
FMA IA 58

FMA IA 58

výškovka
Jak vidíte na prvních obrázcích, dopadlo to tak, jak jste asi tušili i vy..
Chvíli jsem odolával pokušení i z důvodu nějakého množství nedostavěných, tedy spíš nedokončených letadel, ale nakonec když se nedá modelařit, dá se alespoň plány kreslit.
Alespoň si občas doma odpočnou od mého stavění.. :-)
Opět jsem trávil několik večerů po chvílích u PC s programem Corel a tvořil virtuální hodnoty.. :-)))))
Plán mi šel tentokrát kupodivu od ruky.. Že by znamení?!
Zase mezi prvním materiálovým tvořením byla jako vždy žebra ocasních ploch jak jinak než symetrická NACA .
Pozink vzal jejich tvar a vnuknul svoji podobu pomocí odporové pily polystyrenu pro budoucí kormidla ..
Postup pochopitelně stejný jako u ostatních letadel, tedy vyříznutí tvaru ( bokorysu ) směrovky, nalepení žeber ke kořeni a konci a obříznutí odporovou pilou u směrovky a vyříznutí ( půdorysu ) výškovky, nalepení žebra středového a koncového a opět obříznutí odporovou pilou, zabroušení ( zasmirkování ) do hladka a tím předchystání na opatření panty a pozdější potažení kloboukovým papírem..
FMA IA 58

FMA IA 58

broušení motorových gondol
FMA IA 58

FMA IA 58

motorové gondoly
Tak kormidla by byla a já se pustil do tvorby motorových gondol křídel.
Vyříznul jsem přes vytvořenou šablonu z pozinkovaného plechu čtyři bokorysy pro budoucí gondoly, po dvou je slepil k sobě oboustrannou lepící páskou a začal je brousit do tvaru odpovídajícímu skutečnému..
Tentokrát ze zbytků žlutooranžového XPS Bachl, který se chová mnohem lépe než ten zmíněný Roofmate SL-A, který jsem zde použil jen pro využití zbytků na výškovku, kde by snad neměl dělat nějaké velké problémy..
Ještě zkusím použít střední sekundové lepidlo s aktivátorem, abych věděl jak na něj bude reagovat, když se mu purex moc nelíbí..
Gondoly se mi podařilo vybrousit a teď jsou v očekávání na pokračující práce, tedy vyříznutí profilu křídla pro jeho nasazení na křídlo, vytvoření dutin pro motory a podvozek a konečnému slepení.. Pochopitelně pozdějšímu potažení kloboukovým papírem..
P7041851.JPG
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one