Oldřich Sova

Oldřich Sova

Oldřich Sova alias OwlCastle aneb Sovička
Oldřich Sova
OwlCastle@seznam.cz
Nacházíte se na stránkách RC modelaření ...

Stránky se průběžně doplňují podle tvorby modelů

Mistel DFS 230 & Bf-109E.JPG
Henschel Hs-129B
Měřítko: 1/10,5
Rozpětí: 1352 mm
Délka: 928 mm
Hmotnost letová: ..... g
Plocha křídla: 27,6 dm2
Plošné zatížení: ..... g/dm2
Motor: 2ks .............ot./V
Vrtule: 2ks.........
Serva: ............
Regulátor: 2ks HobbyKing 30A Modrá Série
Vysílač: Hitec Eclipse s Assan X8-2,4GHz + přijímač X8 R6 6Ch 2.4GHz
Baterie: 3S LiPol Zippy 3000mAh
Henschel Hs-129 (1).JPG
Henschel Hs-129 (2).JPG
Henschel Hs-129 (4).JPG
Henschel Hs-129 (3).JPG
Podobně jako ostatní stroje mě tenhle oslovil vlasně především nosem, trojúhelníkovým průřezem trupu a podvěšeným kanónem.
Krátký žlutě natřený „placatý kačení“ nos s pěknou kamufláží trupu.
Navíc má několik dalších možných vychytávek použitelnosti různých zařízení a zbraní, použitelných i u RC modelu.
Lze podvěsit kanon nebo několik kulometů, popřípadě 4ks bomb s možností vypuštění a navíc...
Navíc shora do trupu lze nainstalovat rakety které ..
No prostě može alternativ. Tak jsem opět dlouho neotálel, vytvořil si plán, matrice žeber trupu a křídel z pozinkovaného plechu a hurá do stavby.
Tady jsem opět použil metodu negativního vypálení trupových žeber s broušením do požadovaného tvaru.
Je to asi zdlouhavější metoda, ale řekl bych tvořivější..
Obkreslil jsem si na XPS obrysy polovin trupů, podélné a svislé osy a vypálil obě poloviny řezačkou..
Později jsem jel relaxovat na chatu na Braníškov a tak nějak abych se nenudil, vzal jsem si s sebou kopu XPS, řezačku, plány a vlastně vše potřebné pro tvorbu - modelaření..
No hold každý relaxuje po svém, já si to užívám tvořením toho, co se mi líbí a čehož tvorba mě uklidňuje..
Nakonec jsem se tam setkal se synovcem Lukem, zajel domů a přivezl si taky plány a potřeby..
Náš relax se natolik zvrhl, že od odpoledních hodin do ranních hodin druhého dne / 07,30 h / jsme okolí chaty zavalili zbytky XPS a já opracoval nahrubo dva trupy a vyřezal jeden veliký dutinovým způsobem, se kterým jsem zprvu ani nepočítal / trup pro Douglass C-47 / ..
Takže úspěch !!! Avšak namísto relaxu jsme byli k ránu už utahaní.. Šli jsme si ještě zalítat a chvíli odpočinout..
Nakonec jsem se kolem poledne vzbudil / teplem / a jel domů.
A druhý den ráno opět na chatu. Muselo se to uklidit...
Kopyto

Kopyto

kabiny Hs-129
Henschel

Henschel

pečení kabiny
Henschel

Henschel

upečená kabina
Henschel

Henschel

křídla
Trup jsem spolu s Doflugem dobrousil do dokonalosti později u nás na balkoně..
Vyřízl jsem společně při řezání křídel křídla jak na Hs-129 tak Doflug, jak se říká při jednom nepořádku a jednom sestavování řezacího automatu - pily.
Potom jsem výřezy křídel uložil a věnoval se Doflugu...
Po pár týdnech jsem se v mezičase navrátil k trupu Hs-129 a rozhodl se, že budu tvořit ve volných chvílích kabinu..
Rozkreslil jsem si ji, okótoval, našel vhodný hranol dřeva a vzal si jej s sebou do práce..
Hold nemám doma ani místo, ani nástroje a ani svěrák - a to by se dělalo ze dřeva dosti špatně..
Hranol mi ležel i s nákresem v práci dlouho / nebyl čas /, avšak každý shon má nakonec chvilky pauzy, tak jsem jich plně využil..
Postupně rašplí, pilkou na železo, smirkem a pilníky opracoval kopyto kabiny Henschela do požadovaných tvarů, zabrousil jemným smirkem a "vyleštil" do hladka..
Nakonec jsem se rozhodl, že zvýrazním plátování kabiny a polepil jsem ji tvrdým papírem v domění, že to bude paráda..
Nakonec jsem kopyto donesl domů a zjistil, že pokud nepoužiji vakuování při "pečení" kabiny, obrysy se mi asi nezobrazí - nevylisují..
Moje doměnka se plně potvrdila, navíc se mi po druhém pokusu začal nalepený papír pnutím PETky svrašťovat, ale co, tak to bude prozatím bez kování..
Upekl jsem asi tři kabinky, vybral si tu nejpovedenější a předkreslil si na ní kování..
Tak kabinku už jsem měl, tak jsem se pustil do tvorby pilota v devítině, podle postupu na mých předchozích stránkách:
Směrovka Hs-129

Směrovka Hs-129

před výřezem..
Henschel Hs-129

Henschel Hs-129

- výřez směrovky..
Henschel Hs-129

Henschel Hs-129

- výřez výškovky
Hs-129

Hs-129

- motorové gondoly
K Henschelu jsem se dostal opět později, vlastně jen okrajově a to při odřezání náběžných lišt pro nalepení balsových a taktéž odříznutí odtokové části XPS na křídlech a nalepení basových odtokovek..
Opět jsem odříznul přepěněné zbytky Purexu a přebrousil opatrně smirkem. Po tomto kroku jsem opět křídla odložil na později a přeskočil na pokračování při tvorbě Doflugu..
Doflug jsem konečně dokončil a navrátil jsem se k vytmelení a zabroušení hlavních křídel Henschela.
Opět ve chvilkách volna a přestávek v práci jsem si vybrousil negativní žebra motorových gondol, matrici gondol a profily z pozinkovaného tenkého plechu na směrovku a výškovku - proto, že jsem se rozhodl skoncovat s plochou deskou depronu a zkusit to s profily NACA 0006 - NACA 0013.
Žebra jsem nalepil osvědčeným způsobem ( malou tavnou pistolí ) na XPS vhodné tloušťky s předkresleným tvarem a využil tak jinak nepoužitelné zbytky namísto jejich vyhození k účelnému využití..
Obě poloviny výškovky a směrovku jsem vypálil odporovou pilou a zabrousil.
Hs-129

Hs-129

- hlavní křídlo
Henschel Hs-129

Henschel Hs-129

- řezání motorových gondol
Hs-129

Hs-129

- motorové gondoly
Henschel Hs-129

Henschel Hs-129

- připravené části k dalšímu zpracování
Už mi vlasně ke zdárnému pokračování chyběly motorové gondoly, tak jsem se jednoho "tropického" letního dne, kdy se nedá tzv. vystrčit ani nos ( 37°C ) rozhodl, že se pustím do jejich tvorby.
Nakreslil jsem si přes dříve vytvořenou matrici z pozinkovaného plechu na vhodný kus polystyrenu XPS bokorys gondol, matrici přilepil malou tavnou pistolí k XPS a pustil se do vypalování..
Po vypálení jsem nahřál na plynovém vařiči již dříve vyrobená negativní žebra gondol z pozinkovaného plechu a podle načrtnutých os je vpálil do vyříznutých bloků gondol.
Poté následovalo večerní broušení, kdy se teplota zlehka umoudřila a nepořádek jsem se přemístil vytvářet na balkon, kde se snáze dá uklidit..
Po dobroušení gondol do odpovídajících tvarů jsem ještě nahřátou kulatinou vypálil zahloubení pro výfuky motorů..
Potom následoval úklid a... Byla noc..
Všechny připravené díly k dalšímu tvoření vidíte výše na fotografii, teď už je pro start do tvorby a finiše vše připravené..
P7041851.JPG
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one