Oldřich Sova

Oldřich Sova

Oldřich Sova alias OwlCastle aneb Sovička
Oldřich Sova
OwlCastle@seznam.cz
Nacházíte se na stránkách RC modelaření ...

Stránky se průběžně doplňují podle tvorby modelů

Mistel DFS 230 & Bf-109E.JPG
Avia B-534   měřítko 1/9

Rozpětí: 1044 mm
Délka: 900 mm
Výška: 344 mm

Hmotnost letová: ..... g
Plocha křídla:  00,0 dm2
Plošné zatížení: ..... g/dm2
Motor: .............ot./V
Vrtule: .........
Serva: ............
Regulátor: .......
Vysílač: Hitec Eclipse s Assan X8-2,4GHz + přijímač X8 R6 6Ch 2.4GHz
Baterie: ....mAh
Jednoho dne jsem se přistihnul probíráním fotografií svých modelů, že nemám ani jeden model naší výroby..
No co jsem to za vlastence, řekl jsem si vyčítavě..
A chtějíc chybu napravit, listoval jsem na DVD ve složce "Československo"..
No a koukal jsem!!
V tu ránu mě popadlo vlastenectví, že jsem se musel s výběrem až krotit..
Čemu jsem však neodolal, byla dvojplošná Avie B-534 - jednak vojenský stroj a popravdě strašně krásný..
Tak vojenský už bych měl a dvojplošný taky..
V tom mi do očí padly další..
Nemám nic civilního a jak to nakonec dopadlo??
Zvolil jsem si hned z více kategorií..
Civilní Aero Ae-145 jako civilní, Aero C-3B jako vojenské nákladní a ani Z-39 Čmelák jako zemědělský mě nenechal chladným..
Takže údobí nacionalismu..
Avia B-534

Avia B-534

- poloviny trupu
Avia B-534

Avia B-534

horní křídlo
Avia B-534

Avia B-534

spodní křídlo
Avia B-534

Avia B-534

obě křídla
Zjistil jsem, že mám různá údobí..
Údobí dvoumotorových, údobí hydroplánů, údobí zvláštních letounů a teď vlastenectví..
Jako obvykle jsem se pustil do plánů s velikou vervou..
Při jejich kreslení se stavil synovec Lukáš alias Wetew na kafčo a uchvátila ho Avie stejně jako mě..
Neodolal a rozhodl se ji postavit taky.
Takže po dokončení plánů jsem vytvořil ještě pozinkovaná vypalovací žebra a bokorys trupu z tvrdého papíru.
Na žádost synovce jsem koupil XPS a vypálil čtyři poloviny trupu.
Vzal jsem žebra, povypaloval jsem je do předem narýsovaným míst na polovinách trupů a jel jsem na kafčo zase já k němu..
Tam slovo dalo slovo a my se vrhli při kávě do broušení trupů do finální podoby..
Než jsme se nadali, byla noc, ale trupy jsme vybrousili skoro k dokonalosti, jak je vidět na fotografii.
Hned druhý den jsem si nakreslil profily žeber křídel a druhý den v práci si je vystřihl a obrousil pro vypálení křídel..
Vypalování však proběhlo asi o 14 dní později z důvodu mojí nemoci, bohužel takové, kdy člověk nemá ani na modelaření jinak mu skýtající radost ani pomyšlení..
Taktéž probíhala i moje modelářská rekonvalescence..
Navzdory všemu se mi však po třech týdnech podařilo křídla vyříznout.
Hned na to i olepit náběžnou i odtokovou hranou, zatmelit nedostatky a zabrousit.
Na to došlo na tvorbu křidélek, osazení a uložení budoucích vzpěr do spodního křídla a vyříznutí ocasních kormidel - tedy výškovky a směrovky.Teď nastane dlabání trupu a dovymýšlení ostatního..
Avia

Avia

- křídla a poloviny trupu
B-534

B-534

ocasní kormidla
P7041851.JPG
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one