Oldřich Sova

Oldřich Sova

Oldřich Sova alias OwlCastle aneb Sovička
Oldřich Sova
OwlCastle@seznam.cz
Nacházíte se na stránkách RC modelaření ...

Stránky se průběžně doplňují podle tvorby modelů

Mistel DFS 230 & Bf-109E.JPG
Aero C-3B
Měřítko: 1/10,5
Rozpětí: 2026 mm
Délka: 1138 mm
Výška: 374 mm
Hmotnost letová: ..... g
Plocha křídla: 72,4 dm2
Plošné zatížení: ..... g/dm2
Motor: 2 ks .............ot./V
Vrtule: 2 ks .........
Serva: ............
Regulátor: 2ks .......
Vysílač: Hitec Eclipse s Assan X8-2,4GHz + přijímač X8 R6 6Ch 2.4GHz
Baterie: ....mAh
No co na svoji obhajobu říct - nevím..
Snad to, že jsem si při prohlížení "našich" válečných letadel vzpomněl na to, že jsem v mládí ( asi ve věku 10-11 roků ) dostal k narozeninám KIT od Směru s tímto dvomotorovým letadlem a velmi mě zaujal...
No problém je jen v tom, že mě nezaujal jen tehdy, ale teď opět a to už bylo ( ač jsem se bránil svým myšlenkám )
v hájíčku zeleném..
Odolával jsem dlouho pokušení, ale co dělat o víkendu, když počasí pláče a není kam jít..
Pořád nepořádek s modelařením v 1+1 ?
Ne !
Zasedl jsem k PC a tak nějak moje podvědomí vykleplo složku s Aero C-3 a než jsem se nadál, Corel začal tořit pomocí mých neposlušných ruk plán..
A navzdory vědomí, že mám malý byt, si vymyslelo, že by tomu slušela velikost 1:10,5, tedy s rozpětím 202 cm..
Bránil jsem se, ale prý pro porovnání s mými dřívějšímy desetapůltinami..
No a po dvou dnech už byl plán na světě.. "Takový plodný víkend s deštěm.. :-)
Zase taková výzva - nedalo se odolat..
Kabina - tedy skoro celý předek z plexiskla, opět dvoumotorák a ta výškovka mě nejen odrazovala, ale i provokovala..
Tak tedy bude i Aero C-3 ( než mě pro nedostatek místa vystěhují ) .. :-D
Aero C-3B

Aero C-3B

- směrovka
Aero C-3B

Aero C-3B

- výřez poloviny směrovky
Aero C-3B

Aero C-3B

- polovina výškovky k vyříznutí
Aero C-3B

Aero C-3B

- výřez poloviny výškovky
Opět jsem popátral ve změti odřezků a zbytků a ejhle..
Našlo se nakonec v jedné barvě a jednom druhu materiálu na kompletní ocasní kormidla..
A tak jsem se do toho nakonec pustil, odřezal jsem vhodné kousky podle vytisknutých šablon,
navrhl jsem si nový, mému oku lahodící profil hlavního křídla, zároveň v programu profili vytiskl šablony žeber na ocasní plochy a už se těšil do práce na brusku... :-) a pozdější pálení..
Jak již jsem psal, vypálil jsem v provizorních podmínkách na chatě při odpolední kávě žebra spolu s jinými a odložil na pozdější ( opět společné ) broušení spolu s ostatními..
K tomu jsem se dostal opět poměrně brzy a když už mi to tak hezky šlo, tak jsem kormidla i obrousil a nachystal
k pozdějšímu opantování a potažení..
C-3B

C-3B

směrovky
C-3B

C-3B

výškovka
C-3B

C-3B

motorové gondoly
C-3B

C-3B

motorové gondoly
Podobně jsem postupoval i u tvorby motorových gondol..
Vytvořil jsem si šablony, vyříznul čtyři poloviny motorových gondol a pustil se do ořezávání a broušení do tvaru jaký má skutečná předloha..
Pochopitelně, opět kupa odřezků a prachu, ale nakonec se dílo zadařilo..
Jen se mi s tímto druhem XPS nepracovalo nejlépe, je na můj vkus jakýsi "mastný" a tahavý - hůře brousitelný, hůř na něm drží lepidlo z tavné pistole a navíc tepelně méně lepidlu odolný ( zanechává dolíčky a moc nechytá )..
Pro příště tenhle NEBRAT !!
Doufám jen, že na něm bude držet potah a lepení purexem, nějak se mi to moc nepozdává..
Prostě pro moji modelařinu extrudovaný polystyren Roofmate SL - A již brát nebudu - asi je vhodnější pro jiné obory.
Zvláštní.. U jiných druhů se mi to nestává..
Teď už mě bude čekat jenom vydlabání gondolových dutin pro motor a podvozek, vypálení žeber pro nasazení na křídlo, potah papírem, slepení, trochu té motorové bižuterie a osázení elektronikou..
No prostě taková ta piplačka...
P7041851.JPG
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one