Oldřich Sova

Oldřich Sova

Oldřich Sova alias OwlCastle aneb Sovička
Oldřich Sova
OwlCastle@seznam.cz
Nacházíte se na stránkách RC modelaření ...

Stránky se průběžně doplňují podle tvorby modelů

Mistel DFS 230 & Bf-109E.JPG
Aero Ae-145
Měřítko: 1/9
Rozpětí: 1366 mm
Délka: 837 mm
Výška: 255 mm
Hmotnost letová: ..... g
Plocha křídla: 72,4 dm2
Plošné zatížení: ..... g/dm2
Motor: 2 ks .............ot./V
Vrtule: 2 ks .........
Serva: ............
Regulátor: 2ks .......
Vysílač: Hitec Eclipse s Assan X8-2,4GHz + přijímač X8 R6 6Ch 2.4GHz
Baterie: ....mAh
Jednoho podvečera, kdy déšť a paprsky zapadajícího slunce nakreslily na obloze dvojitou duhu se mě zmocnila taková nějaká vlastaneská chvilka, kdy jsem meditoval nad civilním životem lidstva snažícího se pokořit vzduch a uvědomil jsem si, co to bylo za sílu, touhu a odhodlání jít průkopnickým krokem třeba tváří v tvář možnosti smrti..
Z meditace mě probral nehlučný průlet dvomotorového letadla scénou vytvořenou přírodou a já byl doma...
Zjistil jsem, jak se mi navzdory vládnoucím činitelům moje vlast jako taková líbí a lokalita v níž žiji dvojnásob..
Lidi člověk nezmění, může pouze změnit pohled na ně samotné, tak jako se mi stalo, že se mi při této scéně změnil na chvíli můj modelářský směr - tedy spíš pohled z jiné strany..
Stroje z druhé světové války byly a jsou zajímavé, různorodé a různotvaré až krásné, ale nějak jsem se na chvíli vcítil do pohody civilního letectví, malého a vyhlídkového letectví..
Musel to být zážitek ten průlet oblastí oslněnou zapadajícím sluncem a lemovanou dvěma oblouky duhy...
A zde v ten moment mě došlo, že létání může nést i jiná odvětví než jen dopravní letadla nebo válečná..
A v tom jsem měl deficit..
Zaměřil jsem se moc do období druhé světové války a zapomněl na průkopníky, vynálezce, civilní malé létání a experimenty..
A zde vlastně nastalo udobí mého rozšířeného pohledu na vzdušný svět..
Najednou jsem měl touhu nachvíli opustit období druhé světové války a postavit něco, co přinášelo lidem radost ať třeba jen jako pasažérům vyhlídkových letů, nebo radost z úspěchů vytvoření něčeho zvláštního a letuschopného..
No a jako zábleskem jsem to letadlo při mrknutí oka viděl zjevené....
Jen....
Ač je to třeba hanba, nevěděl jsem co to bylo za letadlo a kde si o něm něco najít..
Bylo s prosklenou polokulatou kabinou, se dvěma motory..
Nakonec jsem je po dvou dnech vyhledávání objevil !!
Bylo to Aero Ae-45 / Ae-145 - to je to co se mi zjevilo a tím vlasně odstartovala i nová cesta, cesta dvomotorových letadel, které jsem za ty roky postavil pouze dvě..
Zato teď ( všimnul jsem si náhodou ) se mi s nimi rozprostřela nová cesta..
Aero Ae-145

Aero Ae-145

- polovina výškovky
Ae-145

Ae-145

výškovka
Ae-145

Ae-145

směrovka
Ae-145

Ae-145

motorové gondoly
A tím bylo vybráno pro další model, tentokráte ryze český.
Tak jsem se pustil do vytvoření plánů, jak jinak než v corelu, který je mi v mém modelářském světě nápomocen..
Plány jsem měl vytvořené kupodivu rychleji, než rozhodnutí, jestli model postavit opět z XPS nebo balzový..
Nakonec jsem se rozhodl pro zažitější a snad i méně ( alespoň finančně ) náročnější XPS metodu..
Vytisknul jsem si podle plánů nejprve opět směrovku a výškovku Aera 145, podle papírové předlohy si zvolil mezi odřezky XPS vhodné velikosti, vyříznul jsem si odpovídající tvar a připravil na pozdější vypálení..
Po několika dnech odmlky jsem si vytisknul předlohy z Profily2 na žebra ocasních kormidel a vytvořil si šablony ( jak jinak než z pozinkovaného plechu 0,8-1 mm ) na vypálení profilu ploch..
Šablony jsem nalepil tavnou pistolí a pustil se hned do vypálení a zabroušení, čím jsou nachystány na pozdější čistější práci - opantování a potažení kloboukovým papírem.
Dlouho jsem neváhal ( snad jen pár dnů ) a pustil jsem se do vytvoření bokorysových pozinkovaných šablon motorových gondol hlavního křídla a tentýž den, jak jsem dorazil z práce jsem je opět nalepil tavnou pistolí k XPS a vypálil si čtyři poloviny polotovarů gondol..
Po několika dnech na to jsem si opět u odpolední kávy dopřál trochu toho naoranžovělého prachu vznikajícího broušením gondol z XPS Bachl do finálnější podoby, kdy budou předpřipraveny na čistější práci v bytě, tedy tvorbu dutin pro motor, pro podvozek a zářezu profilu křídla pro nasazení a nalepení na ně..
Jak vidíte, na výškovku jsem použil XPS Fibran barvou modrozelenou - tyrkysovou, směrovka je světle modrá z XPS Roofmate SL-A a motorové gondoly z oranžového XPS Bachl - tudíž zatím mimo XPS Baumit Austrotherm ( později bude asi na trupu ) všechny druhy, které jsem zatím kdy na modely z XPS použil..
Jak se ten který XPS polystyren chová, jaké má vlastnosti a na co který lze použít si můžete přečíst v Modelářské kutírně - tam je můj pohled a moje zkušenosti s těmito XPS..
P7041851.JPG
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one